Da tegningerne blev levende

Ud fra vores besøg i børnehaven, Børnehuset Østerlund, oplevede vi at børnene i høj grad tog opgaven til sig. De var rigtig gode til at forstå hvad de skulle og eksekvere på det. Det førte også til et godt samarbejde imellem børnene.

Børnene viser det de har lavet til en af dem som var med online.

Vores store udfordring var at finde ud af hvordan vi skulle integrere dem der var med online. I det første besøg var vi meget observerende, hvor vi i andet besøg fungerede mere som facilitatorer, der hver især havde ansvar for at vejlede en gruppe børn på 2-3 stykker. I det tredje besøg forsøgte dem online at deltage på lige fod med dem der var fysisk til stede. Dem der var med online blev placeret på skærme ude blandt børnene, da de skulle se hinandens videoer. Det var her, at vi oplevede, at det fungerede bedst at have nogen med online.

Her ses hvordan online deltagerne er tilstede i det fysiske rum

Vi brugte meget tid på at evaluere efter hvert besøg for at finde ud af hvordan vi kunne gøre det bedre til næste besøg. Vi fik mange positive tilbagemeldinger fra børnene. De synes, at det havde været sjovt men samtidig lidt udfordrende.

Her ses børnenes produkter transformeret af os.

Klik videre til vores fusionsmodel

Klik videre for at se vores videreudvikling af vores forløb.

Dette indlæg har 1 kommentar

  1. jetbec

    Kære Didaktisk fusion

    didaktik.tak for jeres indlæg. Det var godt, at I efter 3. iteration fandt en meningsfuld måde at inddrage online-deltagerne. Det at være tæt på børnene, og have en tydelig opgave, vil vi huske på en anden gang.

    Glædelig jul

    /didaktik.tak

Skriv et svar