didaktik.tak

🎉Velkommen til bloggen🎉

Her har du en oversigt over alle de opgaver, som vi har lavet igennem vores studietid. Vil du vide mere om en opgave, skal du blot trykke på dennes billede-ikon eller overskrift.

Vil du gerne tilbage til forsiden, kan du enten trykke her eller på linket øverst i højre hjørne under navnet “Forside”.

  • #10 CreativUs – Prototyping by didaktik.tak📝🫣☀️🪁🧶

    #10 CreativUs – Prototyping by didaktik.tak📝🫣☀️🪁🧶

    Vi har valgt at fokusere vores prototypearbejde på det digitale design, selvom det også kunne ha’ været interessant at arbejde med det digitale kreative møde mellem mennesker, for at finde ud af, hvordan vi kan skabe de bedste sociale og kreative oplevelser for deltagerne. I udarbejdelsen af prototypen startede vi med en brainstorm over de…

  • #9 Da DINE by didaktik.tak blev til CreativUs by didaktik.tak 🍔➡️🧑‍🎨

    #9 Da DINE by didaktik.tak blev til CreativUs by didaktik.tak 🍔➡️🧑‍🎨

    Develope/Ideate  Baseret på flere faktorer, herunder jeres kommentarer fra vores sidste blogpost, et blik tilbage til discoverfasen med nærlæsning af kommentarerne fra vores survey samt manglende deltagere til vores afprøvning af DINE by didaktik.tak, har vi besluttet at justere vores koncept fra online social dining, til at omfatte alle aktiviteter man kan mødes om i…

  • #8 DINE by didaktik.tak 🥗🥙🥪

    #8 DINE by didaktik.tak 🥗🥙🥪

    Define Velkommen tilbage til didaktik.tak! 😎 I vores rejse gennem Define-fasen har vi kigget nærmere på den data, vi samlede i Discover-fasen. Formålet? At få et bedre greb om de centrale udfordringer og problemer, vi står overfor i designprocessen. Vi har besluttet os for at lade vores empiri guide os i retning af vores målgruppe.…

  • #7 Fremtidens… ?skole?🏫💡🔎🔜

    #7 Fremtidens… ?skole?🏫💡🔎🔜

    Lidt stemningsbilleder fra 6.c – som arbejdede med teknologierne vist i CDC-modellen, her arbejdede de sammen i grupper i klassen, men meget af arbejdet kunne have foregået på afstand.. Vi forestiller os at fremtidens skole er meget mere end det, der sker inde i klasserummet. Den er rettet mod omverdenen og opgaverne som skal løses…

  • #6 6.C(DC)-modellen 🏫🎒

    #6 6.C(DC)-modellen 🏫🎒

    Vi har valgt at tage udgangspunkt i vores forløb med 6.C på Søndervangsskolen, hvor eleverne skulle lave et digitaliseret juleeventyr via programmet CoSpaces. Vi tog udgangspunkt i elementer fra novel engineering, hvor fokus var, at eleverne fik stillet en problemstilling, som de herefter skulle løse. Videoen illustrerer en gruppes løsning i CoSpaces på problemstillingen. Projektet…

  • #5 CDC-modellen 🛠️🏠🏠🏠

    #5 CDC-modellen 🛠️🏠🏠🏠

    Udarbejdet af didaktik.tak: Vi har lavet en kollaborationsmodel, der skildrer hvordan samarbejder kan opstå på tværs af lande, regioner, skoler, kulturer mm. I vores model har vi konkret skildret samarbejde på tværs af lande, med en fælles digital ramme, som er skildret med de tre programmer i midten. Hvert hus medbringer sin egen individuelle medieøkologi,…

  • #4 (Co)Space Jam 🎅🐰🏀

    #4 (Co)Space Jam 🎅🐰🏀

    Klik på billedet for at se videoen! Vi vil lave et forløb på Søndervangskolen på mellemtrinnet, da eleverne har Chromebooks til rådighed. Vi afventer endnu, hvilken specifik klasse vi får adgang til.Vi håber på at få fire lektioner i uge 46 og yderligere to lektioner i uge 47, således eleverne har mulighed for at bruge…

  • #3 Legenden om Søren Fisk 🐟

    #3 Legenden om Søren Fisk 🐟

    Vi blev opmærksomme på begrænsninger i brugen af teknologier i undervisningen pga. GDPR og databehandleraftaler og elevers alder. Hvordan kan vi undgå, at det skal begrænse vores it-didaktiske virke?  Det var svært at introducere opgaven, uden at kunne se elevernes kropssprog. Hvordan kan man forbedre den digitale interaktion? På Padlet oplever vi, hvor meget ro…

  • #2: Alene sammen i køkkenet 🍝

    #2: Alene sammen i køkkenet 🍝

    didaktik.tak har været en tur i køkkenet. Klik på billedet for at se den fulde video: “Creativity arises not exclusively in individuals, or in culture, but in the interaction between the two” (Thomsen & Gauntlett, 2013)  Gennem en udforskning af en online madlavningssession har vi fordybet os i samspillet mellem personlig og kollektiv kreativitet, med…

  • #1: Hvem er vi? 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♂️

    #1: Hvem er vi? 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♂️

    Velkommen til os! Vi er didaktik.tak – 5 studerende på IT-Didaktisk Design på Aarhus Universitet. Klik på billedet og lær os at kende på 2 minutter: Skriv en kommentar, hvis I vil lære os bedre at kende 🥳

didaktik.tak for din tid! 😃👌