Velkommen!

  • Aktivitet: Refleksion og stillingtagen

    Test-børn: Olivia (8), Filippa (8), August (7) Vores aktivitet koncentrerede sig om, at ‘øve’ test-børnenes refleksive kompetencer, med formålet, at de kan forholde sig til noget og udtrykke en holdning, gerne gennem æstetisk formsprog.  Vi præsenterede test-børnene for et æstetisk udtryk, ‘Historien om den vandede vandmelon Vigo’. Historien blev formidlet i form af video, produceret…

  • Fremtidens skole

    Fremtidens skole er visuelt inspireret af Bronfenbrenners dynamiske udviklingsøkologiske model, som viser hvilke påvirkninger individet udsættes for i samspillet med andre mennesker i forskellige miljøer (Bronfenbrenner, 1994). Ifølge OECD 2030 skal personer i skole-hjem-cirklen skabe rammer for elevens fysiske og mentale sundhed samt socio-emotionelle udvikling (OECD, 2020).Vi har integreret John Deweys progressive tilgang til børns…

  • “Skal børn spørges?”

    Hvordan opstod ideen? Vi har med afsæt i Cropley & Cropley’s (2008) tanke om kreativitets-orienteret læring, fulgt deres ’extended phase model’, da dennes syv faser er repræsentative for vores proces fra ’udefineret blogpost 3 opgave’, ‘idegenerering’ og ’færdig (tænkt) idé’. Hvert stadie indeholder gensidigt afhængige elementer; proces, personlig indstilling, motivation, resultat. Modellen illustrerer kun elementerne ‘proces’…

  • Sig hej til verden

    I den foregående uge har 3A og eleverne fra de pågældende lande arbejdet med Padlet, på et specifikt Padlet format visualiseret som et verdenskort. Alle elever arbejder i samme Padlet, og koncentrerer deres bidrag til deres verdensdel. Bidrag kan være billeder fra deres hverdag, oplevelser/attraktioner knyttet til bestemte placeringer og interesser.  3A fordeles i skolens…

  • En kulturel rugbrødsmad

    Flere identiteter Det er vigtigt at forholde sig til, hvilke kontekster vi er deltagende i online, og hvordan denne asynkrone-tilstedeværelse, indlader sig på muligheden for kulturmøder og med forståelse for anvendelse af vores kulturelle identiteter  (Jensen, 2018, s. 122).Det er interessant at se på, hvilke identiteter der anvendes (Jensen, 2018, s. 120) ved brug af…

  • Det Turbo Didaktiske Taktiske Hold

    Vi, Rune, Maria og Michelle står bag DTDT-holdet! Vi er kandidat studerende på Århus Universitet, og læser IT Didaktisk Design. En lille præsentation herunder, hvor vi deler ud om os, need to know, såvel som nice to know.

Har du nogen boganbefalinger?