Velkommen (tilbage) til projekt Væksterbro. Vi bevæger os nu i IDEATE fasen, hvor vi gennem vores nye designprincipper har sporet os ind på en foreløbig designidé med henblik på postdigital uddannelse. I dette indlæg præsenterer vi vores reviderede designprincipper og tanker herom.

Tanker bag reviderede designprincipper
Efter en grundig idéudviklingsaktivitet reviderede vi vores designprincipper for at sikre deres relevans. Selvom vi diskuterede alle fire principper, foretog vi kun ændringer på tre af dem.
Det første princip blev ændret fra at fokusere på terapihaven til at understrege, at “Ro og fordybelse udgør grundlaget for designprojektet”. Vi fastholdt dog konceptet om ro, fordybelse og mental sundhed som centrale elementer.
Det gule princip blev justeret fra “Multi-purpose…” til “Hensyn til flere spændingsfelter på kirkegården”, for at afspejle vores forståelse af, hvordan det bedre adresserer forskellige behov.
Endelig blev det sidste designprincip “Synliggørelse” revideret fra “Let tilgængeligt for alle” for at præcisere vores intentioner om synlighed både fysisk og online.
Vores idé indtil videre…
- En app/website m. lydspor af forskellig art – både meditationsguide og evt. til sorgbearbejdelse eller andre svære følelser, som man kan føle sig alene med.
- Det skal omhandle hele kirkegården og ikke kun terapihaven, så det bliver lettere tilgængeligt og åbent for alle brugere, når som helst.
- Afmærkning af de forskellige områder på app/website.
- Der skal være tydelig QR-kode og info ved indgangene, så det er nemt at finde website/app.
- Hvis vi havde alle ressourcer til rådighed, ville vi tage fat i både Københavns Kommune, mindfulness-eksperter og psykologer, så vi sammen kunne opbygge et stærkt produkt, der vil give brugerne den helt rigtige hjælp og følelse af mindfulness på kirkegården.

Forbindelse til postdigital uddannelse
Postdigital uddannelse omhandler, hvordan teknologi ikke længere kun ses som et redskab, men snarere en integreret del af læringsmiljøer. I vores projekt har vi gennem designprincipperne taget højde for denne forståelse og søgt at skabe en læringsplatform, der er forankret i den postdigitale virkelighed.
Et eksempel på, hvordan designprincipperne forbinder sig til postdigital uddannelse, er vores fokus på synlighed. I den postdigitale verden er det afgørende for os, at læringsplatformen ikke kun er tilgængelige for dem der har kompetencer inden for teknologi. Vores designprincipper lægger derfor vægt på at skabe fleksible og tilgængelige læringsmuligheder, der kan tilpasses en mangfoldig gruppe mennesker.
Diskussion og spørgsmål…
Vi har nogle spørgsmål, som vi rigtig gerne vil have lidt hjælp til at svare på…
Hvilke andre aspekter af postdigital uddannelse mener du, vi bør overveje ud over synligh-ed og tilgængelighed? Hvordan kan disse aspekter integreres i vores designprincipper?
Hvilke konkrete tiltag eller strategier kan vi implementere for at skabe en læringsplatform, der er tilgængelig for alle, uanset deres teknologiske færdigheder eller baggrund?
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.