Internt på skolen:
Fagpersonen fungerer som en facilitator, der støtter og guider børnene i deres kreative processer.
Fagpersonens fornemmeste opgave er at sørge for at alle børn integreres i projekterne uanset deres It-kompetencer, sociale færdigheder og kreative evner (World economic forum, 2020). Målet er at børnenes følelse af meningsfuld læring forbedres igennem friheden til at handle selvstændigt, samarbejde på tværs af kompetencer og sociale forhold samt hensyn til personlig og individuel læringsstil (Culpepper & Gauntlett, 2020).
Projekterne skal være med fokus på problemorienteret læring og primært baseret på samarbejde mellem eleverne internt, men også med andre lokale og globale institutioner – fx virksomheder, kulturhuse osv. (World economic forum, 2020).
Vi forestiller os en uddannelse der bevæger sig væk fra traditionelle prøver og tests. Derfor er der også behov for individuelle mentorordninger for børnene for at kunne tilpasse de individuelle læringsstile.
- Hvilke læringssystemer og teknologier bruges til at tilpasse individuelle læringsstile?
- Hvordan kan vi sikre, a der teknologien forbedrer og ikke erstatter den kreative proces?
Litteraturliste:
Culpepper, M. K., & Gauntlett, D. (2020). Making and learning together: Where the makerspace mindset meets platforms for creativity. Global Studies of Childhood, 10(3), 264–274. https://doi.org/10.1177/2043610620941868
World economic forum. (2020). Schools of the Future Defining New Models of Education for the Fourth Industrial Revolution.
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.