Annotering til session 3 – (Søndag d. 2/11 – Mandag d. 24/11)


Opgave 1 – Studiegruppeopgave inden mandag d. 24/11  kl. 11.00 (men gerne tidligere)

Hver studiegruppe har ansvaret for at lave et “take home” med de vigtigste pointer som gruppen mener man kan tage med fra teksten (Take-home skal laves som et Page Note og i skal bruge tag ”Gruppenavn”, take home skal max være 4-600 anslag)

[ direkte link til annoteringsteksterne ligger i OneDrive ]

Grupper:

CAJA.ITDD   : Mollick, Ethan (2024). ”Ch. 3 – Four rules for Co-Intelligence” i Co-Intelligence: Living and Working with AI. Penguin.

CTRL+ALT+KAFFE  Kentaro Toyama (2015) Ch. 2: The Law of Amplification I Geek Heresy: Rescuing Social Change from the Cult of Technology. Public Affairs.

4Ø4 – blog not found : Säljö, R. (2010). Digital tools and challenges to institutional traditions of learning: technologies, social memory and the performative nature of learning. Journal of computer assisted learning, 26(1), 53-64. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2009.00341.x   

One Night in Bangkok : Salomon, G., Perkins, D. N., & Globerson, T. (1991). Partners in Cognition: Extending Human Intelligence with Intelligent Technologies. Educational Researcher20(3), 2-9. https://doi.org/10.3102/0013189X020003002 

: Dalsgaard, Christian, Pedersen, N.F. & Aaen, Janus (2013): Læring på tværs af kontekster – læringspotentialer i mobilt medieret information og kommunikation, LOM 10 http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/lom/article/view/7293

Opgave 2 – Individuel opgave (bemærk deadlines)

Teksterne til session 3 er ikke en “one size fits all” og det vil derfor være individuelt hvilken/hvilke tekster man vælger at annotere i.

I har mulighed for at annotere i teksterne over tolv dage, hvert loop har en deadline hvor annoteringerne skal være lavet inden, I skal i alt minimum annotere i teksterne 4 gange sammenlagt (gerne mere).

Loop 1:

Start med at annotere i den samme tekst som I laver “take-home” til: (inden lørdag d. 22/11 kl. 16.00) Målet er at finde viden som vi kan anvende, men også at stille undrende spørgsmål til teksten, er der noget der provokere, vækker forundring eller måske ikke giver mening.

Loop 2:  

Besøg de andre tekster og svar på spørgsmål/ eller stil nye spørgsmål til teksten. (inden søndag d. 23/11 kl. 16.00)

Loop 3:

Når man har lavet første og andet Loop må der frit annoteres i teksterne: (indtil mandag d 24. kl. 12.00)

Loop 4:

Genbesøg annoteringerne efter mødet mandag d. 24/11 for at se om der er spørgsmål der stadig mangler svar og for at se på litteratur til jeres opgaver til Session 3 (indtil tirsdag d. 26/11 kl. 15.00)

Målet med opgaven er som altid:

  • At få læst og diskuteret teksterne
  • At annotere i flere tekster
  • At interagere med teksterne og hinanden gennem at stille og svare på spørgsmål
  • At anvende tags til at kategorisere annoteringer med henblik på at skabe “actionable knowledge”, viden som vi kan anvende.

Note:

  • Ideelt set besøger og genbesøger man teksterne løbende i hele annoteringsperioden
  • Man må meget gerne besøge og annotere i teksterne flere gange
  • Man må gerne forsøge at prioritere at lave den første kommentar så tidligt i processen som man kan så andre har mulighed for at kommenterer på den
  • Husk at bruge tag’s fra kodebogen når i annoterer.