Vi har valgt at fokusere vores prototypearbejde pĂ„ det digitale design, selvom det ogsĂ„ kunne ha’ vĂŠret interessant at arbejde med det digitale kreative mĂžde mellem mennesker, for at finde ud af, hvordan vi kan skabe de bedste sociale og kreative oplevelser for deltagerne.
I udarbejdelsen af prototypen startede vi med en brainstorm over de vigtigste funktioner ud fra vores designprincipper. PĂ„ baggrund af vores brainstorm besluttede vi, at vores koncept skulle starte ud som en hjemmeside, da dette har stor tilgĂŠngelighed for en bred brugerflade. Senere i processen er der mulighed for at konceptet videreudvikles til en App, hvis det Ăžnskes.

PÄ baggrund af vores brainstorm udarbejdede vi en digital wireframe i Miro for at fÄ overblik over, hvilke forskellige sider vores webside skulle bestÄ af.

Herefter udarbejdede vi pĂ„ baggrund af vores wireframe en “paper prototype,” da den har lave omkostninger og er nem at tilgĂ„, ĂŠndre og afprĂžve med en bruger. #lowfidelity – Vi afprĂžvede den med en bruger og fik en masse brugbart feedback, se vores proces og vores gode feedback i videoen nedenfor.
Er det ikke skĂžnt med sĂ„ god og konkret feedback?đ„ł TĂŠnk hvis vi havde lavet #highfidelity fra starten, sĂ„ skulle vi til at ĂŠndre virkelig meget!! PĂ„ baggrund af feedbacken, vil vi nu videreudvikle en clickable prototype i Figma, som ogsĂ„ skal afprĂžves i denne fase đ
Hvad er vigtigt for jer, nÄr I skal finde rundt pÄ et website?
Hvilke fordele og ulemper ser I ved offentlige og private grupper pÄ sociale medier?
didaktik.tak fordi I kigger med!
Skriv et svar
Du skal vĂŠre logget ind for at skrive en kommentar.