Udarbejdet af didaktik.tak:

Vi har lavet en kollaborationsmodel, der skildrer hvordan samarbejder kan opstå på tværs af lande, regioner, skoler, kulturer mm. I vores model har vi konkret skildret samarbejde på tværs af lande, med en fælles digital ramme, som er skildret med de tre programmer i midten. Hvert hus medbringer sin egen individuelle medieøkologi, som både sættes i spil individuelt, men som også kan udvide praksisfællesskabet og blive til en fælles medieøkologi.
Det er en dynamisk proces, hvor hvert hus har en selvstændig rolle samtidig med, at de har en værdi i det større fællesskab. I dette eksempel har vi udvalgt Zoom, CoSpaces og Padlet som den fælles digitale ramme for det kollaborative samarbejde. I fremtiden kunne man (vi) dog designe en platform, der integrerer elementer fra alle tre programmer. Det kunne desuden være relevant med en sprogoversættende AI, der kunne bidrage til bedre internationalt samarbejde. Denne fremtidige platform ville gå under navnet “didaktik.tak” 😉
Hvordan ville modellen fungere I det uformelle rum?
Hvilke fordele/ulemper finder I ved modellen?
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.