
Klik pÄ billedet for at se videoen!
Vi vil lave et forlÞb pÄ SÞndervangskolen pÄ mellemtrinnet, da eleverne har Chromebooks til rÄdighed. Vi afventer endnu, hvilken specifik klasse vi fÄr adgang til.
Vi hÄber pÄ at fÄ fire lektioner i uge 46 og yderligere to lektioner i uge 47, sÄledes eleverne har mulighed for at bruge deres feedback til videreudvikling af deres CoSpaces.
Udformningen af aktiviteten tager udgangspunkt i tankerne om Novel Engineering (Elissa Milto), som tager udgangspunkt i problemhÄndtering ift. litterÊrt arbejde.
Endvidere er aktiviteten inspireret af Gauntletts Low floor, High ceilings og Wide walls, hvor vi ligeledes arbejder med open-ended problemstillinger for at udfordre elevernes kreativitet. Dette giver eleverne mulighed for at arbejde ud fra nĂŠrmeste udviklingszone.(Vygotsky)
Vi anvender teknologier pÄ nye, spÊndende mÄder og forsÞger at afsÞge, hvordan de forskellige teknologier kan anvendes til kreativitet pÄ forskellig vis.
Helt konkret bliver deltagerne stillet overfor en opgave, hvor de skal lĂžse et problem. I dette tilfĂŠlde handler det om at âreddeâ julen. Her bliver det elevernes opgave, at lĂžse problemet ved at inddrage forskellige teknologier i et CoSpace, hvor de skal formidle deres kreative lĂžsning pĂ„ problemstillingen i juleeventyret.
PĂ„ Dokk1 vil vi gerne bringe flere analoge teknologier i spil, og vi overvejer, hvordan vi kan indtĂŠnke eks. Tinker Qubes, greenscreen, 360-kamera og 3D-scanning i vores forlĂžb?
Hvilken betydning kan det have, hvis rammen for opgaverne er for Äbne (Wide walls, High ceiling)?
Procesplan for arbejde med eleverne

Tryk her for Padlet til idégenerering
Tryk her for designproces
Tryk her for manuskript til juleeventyr
Tryk her for at lĂŠse mere om Cospaces
didaktik.tak for, at I sÄ vores opslag!
Skriv et svar
Du skal vĂŠre logget ind for at skrive en kommentar.