
Vi blev opmærksomme på begrænsninger i brugen af teknologier i undervisningen pga. GDPR og databehandleraftaler og elevers alder. Hvordan kan vi undgå, at det skal begrænse vores it-didaktiske virke?
Det var svært at introducere opgaven, uden at kunne se elevernes kropssprog. Hvordan kan man forbedre den digitale interaktion?
På Padlet oplever vi, hvor meget ro betyder, når der optages. Hvordan kan vi skabe ro til optagelser? Er det processen eller produktet, der er det vigtigste?
Eleverne lærte nye elementer af værktøjet Padlet, og lærerne blev inspireret til alternativ brug af Padlet! Hvad betyder det for lærerne, at man kaster sig ud i nye åbne opgaver?
Vi brugte Padlet til simpel historiefortælling. Hvilke andre faglige ting kunne man bruge den til?Sessionen medførte refleksion med klassen om, hvordan multimodale elementer kan bidrage til og understøtte en fortælling. Dialogen om skoleGPT’ens muligheder og begrænsninger, samt regler for brug, førte os til følgnede overvejelser: Hvordan forbedres elevernes læring, når de arbejder kontekstuelt? Begrænser chatGPT elevernes fantasi til at finde på historien og evt. hvordan?

didaktik.tak for denne gang og på gensyn 😊
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.