
Den første test af digiteringsløbet afslørede et behov for en grundig facilitering fra læreren/igangsætterens side med introduktion til Padlet som digital afleveringsbase, før selve løbet gik i gang. Derudover oplevede flere deltagere, at QR-koder, Padlet mv. skabte mange faner på Safari at skulle navigere rundt i. En løsning på begge udfordringer kunne f.eks. være, at fremtidens digiteringsløb foregår på én samlet platform, så deltageren kun skal benytte én app i gennemførelsen af aktiviteten. Platformen vil understøtte aktiviteten, idet deltagerne ikke vil opleve tekniske udfordringer i skiftet af fanerne eller ved brug af Padlet, og det vil kun kræve introduktion til en enkelt platform.
I fremtidens digiteringsløb ville det være hensigtsmæssigt at tilbyde deltagerne iPads til aktiviteterne for at undgå udfordringer forbundet med variationer i deltagernes egne tablets. I en samlet digiteringsløbsapp vil aktører som ‘Padlet’ blive fjernet fra netværket, mens der vil blive tilføjet nye. En ny, samlet platform vil indgå som en ny aktant, der erstatter flere af de forbindelser, der i første koncept var mellem deltagere og de benyttede teknologier. Foruden løsning af vores udfordringer, fremgår det af modellen ovenfor, at en digiteringsapp vil simplificere netværket og skabe nye forbindelser til læring.

(Egenudviklet model – Udgangspunkt i aktør-netværk-teori)
Litteraturliste
Brier, S. (2017): Tværvidenskabsteori. Samfundslitteratur.
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.