Digiteringsløb – Koncept

I denne blogpost vil vi fremlægge vores koncept og en analyse heraf. Vi har først testet konceptet på nogle personer i midt 20’erne og derefter på en 6. klasse, før vi benyttede det på DOKK1. I grupper bevæger deltagerne sig gennem platformen, der tager dem igennem opgaver både online og offline. De finder opgaverne ved at scanne QR-koder, der er fordelt ud på DOKK1 og uploader deres svar i Padlets, der er indrettet til formålet. 

Med udgangspunkt i Bruno Latours realistisk materialistiske teori, har vi analyseret vores forløb med udgangspunkt i de gensidige påvirkninger, der sker mellem deltagere, teknologi og andre aktanter i netværket. Der er ikke en hovedaktant, idet netværker altid vil være tilstede, ligemeget hvad/hvor/hvem man er. I dette forløb har vi valgt at have digiteringsløbet i midten af netværket for at skabe en analytisk relevant afgrænsning. Ud fra modellen kan det ses, at deltagerne i samarbejde med teknologier er med til at udvide netværket og den læring, der opstår deri. Ligesom at vi, som udviklere og facilitatorer, er med til at forme koncept og forløb, er deltagerne, teknologien samt interaktionen herimellem lige så vigtige aktanter i netværket.

(Egenudviklet model – Udgangspunkt i aktør-netværk-teori)

Litteraturliste

Brier, S. (2017): Tværvidenskabsteori. Samfundslitteratur.

Latour, Bruno (1993): We have never been modern. Harvard University Press.

Skriv et svar