Funktionel prototype – https://itdd.au.dk/navigarina-app/
Teaser: Prøv interventionen her: https://itdd.au.dk/navigarina-app/
Teaser: Prøv interventionen her: https://itdd.au.dk/navigarina-app/
Introduktion I dette blogindlæg vil jeg dele erfaringer fra udviklingen af en prototype til brug for navigationsuddannelse i Marinehjemmeværnet. Indlægget vil gennemgå designprocessen, de teknologiske valg, og hvordan brugerinddragelse har bidraget til at forme det endelige produkt. Dette indlæg henvender sig primært til studiekammerater og undervisere, og jeg håber, det…
At navigere i IT-didaktisk design kræver en dyb forståelse af både teknologi og menneskelige behov. Ved at kombinere teoretisk viden med praktisk erfaring kan vi designe løsninger, der ikke bare løser ét enkelt problem, men som også forbedrer den måde, vi lærer og underviser på i en stadig mere digital…
I en verden - og helt specifikt - i søens verden, hvor teknologien er i konstant udvikling, står jeg over for spændende udfordringer og muligheder i uddannelsessektoren, især når det kommer til uddannelse af kommende navigatører. Dette projekt tager udgangspunkt i en række interview med nuværende og kommende navigatører i…
Navigare – at navigere – er et ord med dybe rødder og en rig historie, der strækker sig tilbage til de tidligste civilisationer. Oprindeligt lånt fra latin, hvor "navis" betyder skib og "agere" betyder at drive, fletter dette ord sammen ideen om at lede et skib gennem havets bølger. Men…