Anden annotering på DT
Som sidste gang er der en gruppeopgave og en individuel opgave, men denne gang annoterers der i 2 tekster.
Garrison, D. R. (2016). Ch. 3 – Technology and Thinking and Ch. 4 – A new era. In Thinking collaboratively. Learning in a Community of Inquiry. Routledge, pp. 25-35 and 37-51. [24 s.] Find annoteringsteksten i OneDrive
Og:
Baym, Nancy. K. (2015). Personal connections in the digital age. Polity. Kap. 4. Communities and Networks. S.81-111 (72-98 i 2010 udgaven)
I dette kapitel præsenterer Baym fem punkter hvorudfra man kan analysere communities. Det er de fem punkter i skal have særlig fokus på når i annoterer. Teksten er svær og er den teoretiske hjørnesten i dette emne, så læs i bund! Find annoteringsteksten i OneDrive
Ideer til annoteringen:
- Når I annoterer så prøv at have fokus på om der er noget der virker spændende eller provokerende, eller som sætter tanker igang hos jer.
- Vi mangler danske eksempler: de kunne være fra jeres egen baggrund eller fra andre erfaringer i Danmark/Norden
- Gee’s egenskaber af “affinity spaces” kan måske bruges som en slags “praktisk forklaring” (‘principled practical knowledge’?) som forbinder Bayms principper til principper til analyse og design, prøv evt. at kæde de to tekster sammen (ikke et krav/bonus-opgave og i må naturligvis også perspektivere til andre tekster).
- Husk på at vi forsøger at finde “brugbar viden” (actionable knowledge) i teksterne så husk at anvende kodebogen til at “tagge” jeres annoteringer [ linket ligger i OneDrive ] vi vil senere i forbindelse med annotering 3 prøve at systematisere vores tags.
Opgave 1 – Studiegruppeopgave inden mandag d. 7/10 kl 13.00
Hver studiegruppe har ansvaret for at lave et “take home” med de vigtigste pointer som gruppen mener man kan tage med fra teksten (Take-home skal laves som et Page Note og i skal bruge tag ”Gruppenavn”, take home skal max være 4-600 anslag)
Fire grupper laver “take home” til Garrison og tre grupper laver “take home” til Baym
Grupper:
Starter med og laver “Take Home” til Garrison:
- Amplexus
- De Legende Legender
- Tech Trio
- Femtentusindottehunderedeseks
Starter med og laver “Take Home” til Baym:
- 1713
- Datadrømmen
- Fremtidens IT-didaktiker
Opgave 2 – Individuel opgave (deadline fredag og mandag)
I har mulighed for at annotere i teksten over seks dage, hvert loop har en deadline hvor annoteringerne skal være lavet inden, I skal i alt annotere i teksten minimum 3 gange.
Loop 1: Annoter i den samme tekst som I laver “take-home” til: (inden fredag kl. 12.00
Husk I skal prøve at finde ideer, metoder, teorier, pointer, udsagn eller citater som kan anvendes (fx i opgaven) (lav minimum 1-3 annoteringer og husk “tag” fra kodebogen )
Loop 2: Annoter i den tekst som i IKKE skal lave “take-home” til: (inden mandag kl 10.00) (husk “tag” fra kodebogen )
Lav 2-3 annoteringer eller kommentarer på andres annoteringer (husk “tag” fra kodebogen )
Loop 3: Når man har lavet første og andet loop må der frit annoteres i begge tekster: (indtil mandag kl. 13.00)
Fri annotering efter behov men husk “tag” fra kodebogen
Målet med opgaven er:
– At få læst og diskuteret teksterne men henblik på at skabe brugbar viden
– At arbejde med en primær tekst og en sekundær tekst i forhold til annotering
– At få brugt “tags” til at kategorisere annoteringer
Note:
– Ideelt set besøger og genbesøger man teksterne løbende i annoteringsperioden
– Refleksionspunkt til webinar, tænk over om det er bedre med kortere tid til annotering og om det er en fordel eller ulempe at annotere på næste uges pensum mens man stadig er igang med at skrive opgave til denne uge.
– Man må gerne forsøge at prioritere at lave den første kommentar så tidligt i processen som man kan så andre har mulighed for at kommenterer på den, (fx inden torsdag aften)