EGEN PRAKSIS
Udgangspunkt og formål
De studerende planlægger og gennemfører et mindre forløb i en selvvalgt praksis. Det kan også foregå i uge 47. De har mulighed for vejledning undervejs.
De skal selv mødes med tutorerne hvor de kan diskutere studiet eller foretage sig noget andet.
De studerende skal selv finde den praksis, som de gennemfører et mindre forløb i. Alle i gruppen deltager enten direkte i det fysiske rum eller via det digitale rum. De skal både gennemføre, udvikle, ændre og endelig dokumentere forløbet.
Undervisning – datoer og aktiviteter
Undervisningen foregår online. Holdet mødes selv med tutorer Onsdag 13.11, 13-15. Tidspunkt for evt. gruppevejledning aftales mellem grupperne og vejleder
Opgaver
Blogpost – opgaver defineres løbende
Andet – opgaver defineres løbende
Padlet
Kilder
Primær
Dittert, N., Thestrup, K. & Robinson, S. (2021). The SEEDS pedagogy: Designing a new pedagogy for preschools using a technology-based toolkit.
International Journal of Child-Computer Interaction. Vol. 27, March 2021, 100210, pp. 1-10. Localized 20.11.2020 at https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212868920300325?dgcid=coauthor
Holm Sørensen, B. & Levinsen, K. T. (2019). Den hybride skole: Klim (s. 75-106)
Illeris, K. (2012). Læringsteoriens elementer. I Illeris, K. (red.), Læringsteorier: Roskilde Universitetsforlag, lokaliseret 12.05.2021 på
https://underviserrollen.files.wordpress.com/2016/08/laeringsteoriens-elementer1.pdf
Sekundær
Lyager, M., Heiberg, T., Wistoft, M., Lehman, S., Svendsen, J., R. (Red.). (2021). Playbook 2: Playful Learning. Lokaliseret 22.04.2021 på
https://playful-learning.dk/wp-content/uploads/2021/01/PL_Playbook2_Digital_Stor-1.pdf