Hvordan bliver man klogere på hvilke formidlingsformer der virker i et dynamisk byrum?
Man tager derud selvfølgelig!

Derfor er jeg ved at planlægge en brainstorming byvandring. Jeg har inviteret tre gymnasieelever fra det lokale gymnasium til en byvandring. Her er ideen, at vi skal besøge de samme lokationer, som man besøger i forløbet fra Politimusset “oprør”. Til byvandringen har jeg inviteret en af omviserne fra museet til kort at præsentere ved hvert stop hvad der er sket. Ud fra denne information og de omgivelser, vi befinder os i, vil jeg gerne arrangere en brainstormsession mellem eleverne, omviseren og mig på hver lokation.
Ruten for forløbet starter og slutter, som det er nu, ved museet, hvilket gør, at stoppet ved Ungdomshuset ofte bliver skåret fra, fordi det er svært at nå. Derfor har jeg besluttet, at vi starter forløbet ved Ungdomshuset og derefter går turen hen til museet, hvor vi så slutter af.
Aktiviteten kommer til at forløbe i følgende trin:

Men hvordan?
Brainstormsessions er tænkt som et samspil mellem eleverne, omviseren og mig. Men jeg er i tvivl om hvilke idéudviklingsredskaber der er gode til at brainstorme i omgivelser med mange forstyrrelser.

En mulighed kunne være at lave nogle af sessionerne ved hjælp af en fysisk flipover og andre ved hjælp af en ideudviklingsapp eller lignende, der kan tilgås på ens telefon. Tanken er at eksperimentere med de forskellige medier i byrummet og på den måde reflektere sammen med eleverne om, hvordan det opleves.
På hver lokation har jeg fundet billeder, video, podcast og lignede om konflikterne som jeg viser eleverne under vores brainstorm. Her håber jeg at vi i et sammenspil kommer frem til nye ideer til at inddrage medier i byrummet.
Hvad tænker I? Jeg vil meget gerne have ideer og inputs 🙂
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.